В този закон, който безспорно е добро начало, но несъвършен, според мен отсъстват редица текстове, които касаят ограничаването и санкцията срещу ислямистката идея като такава. Това е единственият начин и единственото средство да се намали опасността от тероризъм, защото тероризмът е последствие.
Аз нямам никакво съмнение за службите и бих искал да отново подчертая, че те заслужават нашето голямо "благодаря". Ние наистина сме един остров на спокойствието м но не е проблемът в службите, не е проблемът в тяхната работа. Проблемът е в инструментите, които имат те, проблемът е по-кои действия могат да работят и дали, когато съберат достатъчно материал за това, това е само информация или е просто доказателство пред съда. Безспорно е, че никъде в ЕС не е изработен този механизъм.
Нито една държава и в ЕС не е приела в чисто правно отношение дефиницията на тероризма на някаква съседна държава. Дотогава докато в ЕС не се изглади този въпрос и той не се гледа от правото на всяка една държава, такова действие като тероризъм без никакво отклонение, дотогава под съмнение стои убеждението и утвърждаването, че ние в близко време можем да изградим общ подход към този проблем. Но дори и това не е най-трудният момент във всичко това. Голямата недостатъчност е в това и в българското законодателство да влязат текстове, които коментират ислямизма.
Другите държави също закъсняват. Вие ще видите, че Великобритания, която за съжаление напуска ЕС, ще бъде първопроходецът на промени в законодателството, които ще бъдат насочени пряко срещу разпространителите и разпространението на ислямистката идея.