Когато има добра идея, просто й трябва време, за да устои, защото в началото на DMS не беше лесно. Проектът не започна по мед и масло. Спомняте си, започна първоначално с два от мобилните оператори. Беше много трудно да ги убедим изобщо, че има нужда от подобна платформа. Не бяхме сигурни дали хората ще откликват и ще даряват. Първите кампании не успяха да наберат много средства, защото беше трудно популяризирането, тоест беше трудно и да убеждаваме журналисти и медии, че има смисъл тези кампании да бъдат разказвани, защото има смисъл да се дава възможност на хората да помогнат, когато чуят за тях.
А сега - вече 10 години по-късно, даже има вицове за DMS. DMS е марка за благотворителност. На практика това е синоним на дарителство и благотворителност. За нас най-важното е да продължаваме да го пазим с много работа, а това е именно да бъде гарант за каузите, които са вътре в тази платформа – за това, че тези каузи са истински и за това, че средствата на дарителите ще стигнат до предназначението.
Така си мисля, че често чрез дарителството, това е онзи вътрешен порив, чрез който ти искаш да покажеш, че от твоя жест зависи - тоест да участваш в случването, в реализирането на една идея или в подкрепата на някакъв човек или кауза. Това всъщност се оказва най-лесният, най-безобидният начин за гражданско участие, коментира още Красимира Величкова.
Тя посочи, че кампаниите и каузите с хуманитарна насоченост събират огромна подкрепа, а към тези, които са насочени към политика и човешки права например, откликът на дарителите е по-слаб. Дарителството има много лица, има и много неочаквани резултати, каза още Величкова. Тя допълни, че по повод 10-ата годишнина на платформата ще популяризират разказите за 10 знакови кампании.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл.