На летище Бурже край Париж днес започва 52-ото издание на Парижкото международно аерокосмическо изложение, което се очаква да привлече 150 000 представители на този сектор от 2370 компании. Очакват се около 200 000 посетители, като мнозина ще дойдат за представянето на свръхзвукова военна техника като бойни самолети, преминаващи звуковата бариера.
Сред звездите на салона ще бъде новото поколение боен реактивен F-35A на американската компания Локхийд Мартин (Lockheed Martin), който ще направи демострационен полет.
По традиция вниманието на медиите привличат големите поръчки за машините на европейския самолетостроителен концерн "Еърбъс" и американския му конкурент "Боинг". Пазарът обаче не е чак толкова оптимистично настроен. Световните поръчки спаднаха наполовина спрямо най-високото си равнище през 2014 година. Ниските цени на петрола означават, че самолетостроителите не са поставени под чак толкова силен натиск да търсят замяна на старите машини с по-нови, по-ефективни модели.
"Боинг" ще представи модела си "737 Макс 9" като оръжие в битката срещу "Еърбъс" в пазарен сегмент, където ключова се оказва възможността да се добавят още няколко места в тесен салон, докато се поддържа повишена горивна ефективност на по-голямо разстояние.
Самолетът на Еърбъс с най-голям капацитет в семейството на машините за средни разстояния - чисто новият "А321 нео" може да побере 236 места във версията си с изцяло икономична класа. Нискотарифните компании са хвърлили око на тази машина за трансатлантически полети.