Защото българинът е превърнал колата си в култ. Когато той бъде заплашен, че тя ще му бъде отнета, независимо дали му е собственост или я кара на лизинг или по друг начин, тогава той ще започне да се съобразява, защото всеки иска автомобилът му да бъде до него.
Бившият председател на парламентарната транспортна комисия все пак изрази недоумение, че промените се правят сега, а не се записват направо в новия Закон за движение по пътищата, който е подготвен от Министерството на транспорта, но все още не е представен за обществено обсъждане.
50 хиляди души са пострадали при катастрофи през последните пет години, които носят не само бремето от преживяния шок, но и произшествията по пътищата имат и своята икономическа цена - медицински, административни, правни и всякакви други разходи. При един фокус върху пътната безопасност, тези средства може да бъдат насочени към други социални нужди, категоричен бе Настимир Ананиев и добави, че е важно да има Агенция за пътна безопасност, която да има ресурс и възможности да следи всички процеси и да концентрира всички мерки в тази насока.
По въпроса за шофьорските изпити, който също е болна тема за българското общество, Ананиев посочи, че е важно да бъде направен сериозен изпит за шофьорска книжка, дори той да бъде по-труден така, както в някои държави например изпитите се провеждат на два пъти, като първоначално водачите получават непълни права.
На 19 юли ще се проведе национален протест на близки на хора, които са пострадали в пътнотранспортни произшествия. Организатори са Румяна Чобанова от София, чийто съпруг беше убит на магистралата, докато се опитваше да помогне на друг пострадал при катастрофа, и Анелия Терзиева от Варна, която е загубила сина си, прегазен от автомобил, движещ се с 200 километра в час, съобщи още Настимир Ананиев пред Радио София.