България преориентира пазара си на вино от нискоценовия масов износ към по-ограничения, но качествен експорт.
Марката "балканско вино" постепенно се налага на презокеанските пазари, съобщи Галина Нифору - председател на Асоциацията на износителите на вино.
Без сътресения страната ни ще се опита да излезе от доскоро основният, но нискоценови пазар на българското вино, какъвто бе Русия и да пренасочи качествените вина за сметка на количествата към САЩ, Япония и Китай, коментира Галина Нифору.
Америка е най големият винен пазар, както по обем, така и по стойност, Китай е на второ място, Япония на седмо място.
Наистина трябва да се насочим към пазари, които не правят спънки, а напротив, отварят вратите си към нашето вино. Наистина Русия в момента не е пазар, това е много несигурен пазар с постоянни промени. Много трудно се работи в такава среда.
Затова българското вино под общата марка "Вино от Балканите" вече прохожда на американския пазар.
В САЩ има вече заложена такава ниша "Вино от Балканите". Тя се продава в магазините много по лесно, консуматора вече се ориентира.
Обединени балканските вина могат да се наложат като пета сила в света, твърдят експерти.