Видяхме още една медийна игра в тази кампания и мисля, че достатъчно много помъдряхме. Всеки може сам да оцени как са се справили медиите. Много медии се опитаха в тази кампания да излязат от казуса "платено предизборно рекламиране“ и да влязат по-скоро в специфичния си медиен формат, тоест да бъдат такива, от каквито обществото има нужда, но нека не забравяме, че както избирателите сами могат да преценят как са се справили медиите, така и медиите имат абсолютната самостоятелност и независимост да изберат какви да бъдат по време на кампанията. Промените през 2016 година въведоха в Изборния кодекс специален текст, който позволи и безплатното отразяване на кампанията. Дали имаме нужда от някаква регулация? Аз все още продължавам да твърдя, че в крайна сметка имаме нужда от обществена регулация, защото май видяхме, че "невидимата ръка“ на пазара не може достатъчно ефективно да регулира обществените взаимоотношения. Освен това забелязахме дефицити на този свободен медиен пазар, дефицити по отношение на уязвимите аудитории – децата и евентуално възрастните хора. След това започнахме да забелязваме и дефицити по отношение на участието на медиите в предизборната кампания, тоест времето, в което хората активно правят своя граждански избор.
Цялото интервю с Катя Михайлова можете да чуете от звуковия файл.