Ако все още няма факти и все още няма решения, все още няма вътрешни решения с кого ще се коалират или кого ще поканят – да, това би била правилна стратегия (за комуникация в първите часове след вота – бел.ред.), тъй като в противен случай изпращат погрешни сигнали – не само към избирателни, но и към потенциалните коалиционни партньори.
По отношение на възможностите пред бъдещото управление, Александър Христов коментира:
Ситуацията е уникална в момента с това, че възможностите са много. А вероятно затова и по време на предизборната кампания почти нито една от партиите не пое някакъв сериозен ангажимент за коалиция или за липса на такава, освен, естествено, с ДПС, които всички отричат като потенциален коалиционен партньор.
Според пиар експерта по време на предизборната кампания повечето формации не са излезли с ясни и категорични послания: Някои играеха на "всичко коз", а други играеха "пас", стремейки се да запазят някакви сигурни гласове, които имат по принцип или по инерция от предишни избори.
Хората не харесват, когато политиците се карат от екрана на телевизора или в медиите, и въпреки всичко отиват и гласуват. Както виждаме тези, които най-много влизаха в конфликти, имат най-висок резултат, отбеляза анализаторът, но веднага уточни, че връзката не е пряка. Политиката обаче е преди всичко сблъсък на позиции, допълни пиар експертът.
Цялото интервю с Александър Христов, както и анкета на кореспондента на БНР в Ловеч Пламен Христов с избиратели, чуйте от звуковия файл.