Променят ли условията си на работа и най-вече променят ли отношенията си с гражданите и юридическите лица колекторските фирми. Според членовете на Асоциацията на колекторските фирми в България – да, и то в посока да изпълняват наистина посредническите си функции между кредиторите и длъжниците, а не играят ролята на бирници, действащи със заплахи и дори със законови нарушения.
Предложенията за промените в условията за работата им бяха оповестени пред журналисти тази седмица. В Асоциацията членуват само 16 колекторски компании, а за страната те са много повече, ето защо в техния отчет не. фигурираха конкретните им отношения със задлъжнелите граждани. Въпреки че не само в „Законът и Темида“, а и в доста други медии постъпват сигнали за некоректни отношения и нарушения от тяхна страна към физически и юридически лица, които дължат пари на големи фирми или банки.
Председателят на Асоциацията Райна Миткова каза за „Законът и Темида“, че е добре запозната с някои нарушения на нейни колеги, но те били извън представляваната от нея организация.
Тя подчерта, че не одобрява подобен род дейност, и особено използването арбитражните съдилища за решаване на подобен род потребителски проблеми. Арбитражните съдилища би трябвало да решават само икономически спорове.
Според г-жа Миткова вече трябва да се наложи и по-висока финансова и правна култура на гражданите, а колекторските фирми от своя страна – да намират начини за разговори с длъжниците, за предложения за разсрочено плащане и да не бързат да дадат длъжника в съда.