Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Създаване на общински фонд „Кино”, средно образователно училище за кино и мрежа от столични кина в културните средища и училищата са част от предвидените дейности в проекта за стратегия „София - творчески град на киното”. Документът определя визията на София - творчески град на киното за следващите десет години. Целта е утвърждаване на столицата като водещ център на филмовата индустрия в Европа. Стратегията не е панацея за развитие на българското кино, но е едно начало и е първата от 40 години, каза Диана Андреева от фондация „Обсерватория по икономика на културата”. Приходите в предвидения общински фонд могат да идват от отчисления от киносалоните, от реклама, ДДС или от целенасочени такси и други. Акцентът на стратегията е върху младежката аудитория, която от най-ранна възраст трябва да има допир с киното и да търси всеки нов български филм, който излезе на екран. За целта може да има специализирани часове за кино, класни и извънкласни занимания в училище, киносалони в училищата и университетите, в които има зали за киноклубове още отпреди 1989 г. Някъде дори се пазят и машините, с които са излъчвани филмите. Освен мрежа от арткина, стратегията предвижда и мобилно кино. Такова съществува в Брадфорд - първия град в списъка ЮНЕСКО на креативните градове на киното. Един по-широк тир се отваря и се превръща в кино с около 50 места и той може да обикаля малките населени места в София-окръг.