Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Инж. Йонко Иванов: Дистанцията в тунелите трябва да е равна на половината от скоростта на километража

Снимка: БГНЕС

В последните години, независимо кое правителство е на власт, АПИ създава впечатлението на един характер на пренебрежение към хората, които се движат в тези участъци или по тези пътища, за които отговаря самата агенция. Това каза за предаването "Хоризонт до обед" инж. Йонко Иванов – шеф на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Всички шофьори влизат със стресова нагласа в тунелите в посока Варна, изтъкна той и припомни, че преглед на всички тунели в Европейския съюз е заложен още в директива от 2004 г. Наредбата в България за изработката на нови тунели и поддръжка на старите е от 29 април 2007 г. Европейската директива предвижда всяка страна да има административен орган, който отговаря за това:

Осветлението в тунелите е съобразено с предписанията на нормите на АПИ, което означава, че имаме български държавен стандарт, който изисква някакви норми да бъдат спазени и тези норми са в ресора на Агенцията "Пътна инфраструктура". Така че този, който е сложил лампите, трябва да отговаря дали те са по предписание на тези норми по БДС на АПИ.

Инж. Иванов препоръча на водачите на МПС да спазват "правилото за двете секунди" в тунелите, за да намалят риска от тежки катастрофи:

Когато кажете 21 и 22, това трябва да ви бъде дистанцията между вашия автомобил и автомобила, който е пред вас. Или това, общо казано, че половината от скоростта на километража трябва да бъде дистанцията, която трябва да се спазва в тунелите. Това означава на 100 км/ч  50 метра, при 80 км/ч – 40 м. А в момента ние караме броня зад броня.

Осветлението в тунелите трябва да отговаря на определени правила, така че в началото и в края му да има момент на адаптация на очите на водачите от и към външната среда, обясни Иванов. Необходими са специални датчици за осветеност, тъй като, ако през деня навън е светло, то нощем няма никаква осветеност, сподели инженерът, който уточни, че не е видял такива у нас. Той оцени като "меко казано, временен вариант" монтираното осветление в "Ечемишка".

Репортажа на Спас Крайнин и интервюто на Ирина Недева с инж. Йонко Иванов можете да чуете от звуковия файл.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна