Осветлението в тунелите е съобразено с предписанията на нормите на АПИ, което означава, че имаме български държавен стандарт, който изисква някакви норми да бъдат спазени и тези норми са в ресора на Агенцията "Пътна инфраструктура". Така че този, който е сложил лампите, трябва да отговаря дали те са по предписание на тези норми по БДС на АПИ.
Инж. Иванов препоръча на водачите на МПС да спазват "правилото за двете секунди" в тунелите, за да намалят риска от тежки катастрофи:
Когато кажете 21 и 22, това трябва да ви бъде дистанцията между вашия автомобил и автомобила, който е пред вас. Или това, общо казано, че половината от скоростта на километража трябва да бъде дистанцията, която трябва да се спазва в тунелите. Това означава на 100 км/ч – 50 метра, при 80 км/ч – 40 м. А в момента ние караме броня зад броня.
Осветлението в тунелите трябва да отговаря на определени правила, така че в началото и в края му да има момент на адаптация на очите на водачите от и към външната среда, обясни Иванов. Необходими са специални датчици за осветеност, тъй като, ако през деня навън е светло, то нощем няма никаква осветеност, сподели инженерът, който уточни, че не е видял такива у нас. Той оцени като "меко казано, временен вариант" монтираното осветление в "Ечемишка".
Репортажа на Спас Крайнин и интервюто на Ирина Недева с инж. Йонко Иванов можете да чуете от звуковия файл.