Проф. Йордан Мирчев, председател на Движение за европейско развитие на българските железници, каза в интервю за „Преди всички“, че в страни като Чехия, Унгария, Полша и Словакия пазарният дял на железопътните превози е между 20 – 22%, а в България този пазарен дял е под 8%. Това говори за една неправилна посока на развитие и на управление на българските железници, коментира проф. Мирчев:
Товарите избягаха от железниците и отидоха по магистралите, от което българската икономика губи годишно над 500 милиона – всичко това е въпрос на управление. Затова днес ние ще направим един обществен дебат, за да сменим посоката на управление. Стратегията и дългосрочната политика са част от управлението на железниците. Няма локомотиви, няма вагони, няма влакове, затова първата ни задача ще бъде да ги осигурим – бъдещето на железниците зависи от растежа на пътническите и товарни превози и на приходите от тях. За съжаление железниците отиват към дъното , остават без превози. Няма държава, в която железницата да е стабилна финансово, да бъде жизнеспособна да обслужва икономика и гражданското общество, ако не се гарантира растеж на превозите – тогава следва финансова криза. Това, че днес нямаме локомотиви и вагони, вината е в непрофесионалното управление .
Подробности можете да чуете в звуковия файл.