Кореспондентът на програма „Христо Ботев” в Белгия - Милен Венков, споделя впечатленията си за новата постановка на „Мадам Бътерфлай” на сцената на Кралския театър Ла Моне в Брюксел. Продукцията е на новаторския датски колектив Hotel Pro Forma, поставил понятието „театър” в контекста на нови територии, заемащи пространството между конструкция и сензация, съзнание и интуиция, конкретно и абстрактно. Специфичният подход към творбата на Пучини на ръководителката на състава - Кирстен Делхолм, е базиран върху традициите на японските театрални жанрове Но и Бунраку. Образът на главната героиня е раздвоен. От една страна е певицата, разположена на отделен малък подиум встрани от сцената - това е духът на Чо-Чо-Сан. От друга, сред артистите на сцената се движи грациозна кукла, вдъхновена от Бунраку - това е тялото на Чо-Чо-Сан.
Повече за тази провокативна, естетична и нетрадиционна постановка на хитовата партитура на Пучини можете да научите от звуковия файл с отзива на Милен Венков.