Приключило е заваряването на тръбите и топлопреносната мрежа вече се пълни с вода, тъй като е била изпразнена изцяло, а сега това се прави поетапно, постепенно и много внимателно, за да не се стигне до нов пробив като последния в кв. „Изток“ от днес. Това съобщи в предаването "Нещо повече" говорителят на топлофикационното дружество Елизабет Павлова.
Голямата авария е възникнала поради смущения в електрозахранването, поясни отново Павлова. По думите й, колебания в електроподаването към помпите, изтласкващи водата в горните части на кварталите са довели до това две от помпите да излязат от строя и вследствие на нарушената хидравлика в топлопреносната система да се получат пробиви. Така в рамките на няколко часа са станали пробиви на 11 места, което допълнително разрушава изцяло хидравличната система, налягането пада и хората остават без парно и топла вода.
Ще се търси причината за излизането от строя на помпите, поддържащи хидравликата, допълни Елизабет Павлова. Вътрешна комисия в дружеството извършва проверки по мегааварията.
Към края на утрешния ден и дори по-рано „Топлофикация“ ще осигури достъп на абонатите си до парно и топла вода, стана ясно от думите на Павлова.
Ако има пример за потребителски "Франкенщайн", това най-вече се отнася за "Топлофикация", коментира за "Хоризонт" Емил Георгиев от Федерацията за защита на потребителите. Той изтъкна, че федерацията вече 12 години води битка с "Топлофикация" и 90 на сто от жалбите на гневните потребители, годишно преминаващи през офиса на федерацията, са срещу дружеството.
Двете гледни точки чуйте в звуковия файл.