Необходимо е неотложно да се утвърди дългосрочна стратегия за българските железници за период от минимум 30 години, като държавата да бъде гарант за нейното изпълнение, заяви проф. Лепоев, според когото една такава стратегия ще гарантира подмяната и закупуването на подвижния състав и на съвременна тежка пътна механизация за ремонт на железния път.
Проф. Лепоев подчерта, че заради хроничния недостиг на средства за горното строене - релси, траверси, баласт и скрепителни елементи, тези елементи не отговарят на техническите изисквания, има пукнатини по траверсите, а в по-нискокатегорийните отсечки железен път технологичните отклонения са по думите му недопустими.
Трябва да вървим преди проблема, а не след него, категоричен бе Милчо Лепоев, който допълни, че в националната компания „Железопътна инфраструктура“ работят утвърдени и доказали се експерти.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.