В репертоара на Виенската държавна опера има заглавия, чиито постановки през годините са се превърнали в легендарни. Такъв е спектакълът "Любовен еликсир" от Доницети, който на 5 и 10 декември отбеляза своите 228-мо и 229-о представление. Прочутата постановка на режисьора Ото Шенк, чиято премиера е била на 24 април 1980 г., е издържана в класически, традиционен стил и все още е притегателен магнит за публиката на Щатсопер. Звездният изпълнителски състав бе доминиран от великолепния Брин Терфел като д-р Дулкамара. Равностойно му партнираха Аида Гарифулина в ролята на Адина, Пиетро Спаньоли като Белкоре и Джинксю Ксиаху - Неморино.
Истинското откритие за меломаните в тези две оперни вечери бе българският диригент Павел Балев, който успешно дебютира на пулта на Щатсопер – Виена. Един дебют, който се превърна в събитие и поради факта, че изявите на български диригенти на тази сцена са истинска рядкост и датират десетилетия назад. Справка с архивите на театъра показва, че същата постановка на "Любовен еликсир" на 20 октомври 1981 г. е дирижирана от Руслан Райчев. През 1976 г. на пулта на Виенската щатсопер застава и Борислав Иванов, а през 1990 г. Владимир Гяуров.
Сегашната покана на Павел Балев в Щатсопер е заслужено признание за таланта и авторитета на този известен български диригент с успешни изяви на големите световни концертни и оперни сцени. Музикант с изключително красив диригентски жест, с осанка излъчваща ерудиция и финес.
Оперното списание Der neue Merker изтъкна заряда и устремлението, с което Павел Балев дирижира оркестъра на Виенската филхармония и неговия усет да ръководи спектакъла и певците.
Чуйте в звуковите файлове репортажа за предаването "Алегро виваче" и интервюта с концертмайсторката на Виенската филхармония Албена Данаилова и с диригента Павел Балев.