Вече около три месеца, откакто програмата има живот в 13 български училища, показа, че децата са много жадни да научават различни неща извън сегашната стандартна образователна система. Те са много отворени, много любопитни, много живи и всъщност смятам, че когато те се докосват до някакви неща, които реално се случват, в които те се въвличат, които ги радват, от които после виждат някакъв по-специфичен, различен резултат отвъд теорията, те са много щастливи.
Виждаме, че и учителите, които ние подбрахме чрез конкурс, са много вдъхновени и много запалени. Те самите, независимо че ние имаме качени, адаптирани и преведени от американската платформа уроци на сайта, те самите интерпретират по свой начин голяма част от съдържанието и за нас това е допълнителна ценност, защото ние бяхме притеснени, че понякога нямаме достатъчно адекватни примери за българския контекст.
Боряна Кирилова изтъкна, че основната идея на програмата е да научи децата да бъдат съпричастни:
Всъщност идеята на програмата е в цялостна система от 1-ви до 12-ти клас да обхваща децата и да ги учи на това да бъдат съпричастни, на това да виждат грижите на другия, на това да виждат себе си като фактор, като значими в решаването на даден проблем. Първо да идентифицират проблема и второ до колкото могат, с цялото съзнание, че те са все още деца, да се учат на емпатия, на това да виждат проблемите и на това да полагат грижа за другия.
Цялото интервю с Боряна Кирилова може да чуете от звуковия файл.