Ако влакът влезе с по-голяма скорост, опасността от дерайлиране е реална, добави още доц. д-р Галев:
Локомотивният машинист е съобщил, че е усетил скъсването на композицията. Причина за това могат да са много неща, включително и взрив.
Скоростта е била 70 км/ч, посочи Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.
Всичко ще бъде само хипотези, докато не минат техническите проверки, докато не бъдат направени възстановки на начина на движение, не се направят измервания, тъй като голяма част от заключенията ще бъдат на базата на тези технически резултати за това кога е изпаднал вагонът, къде точно се е скъсал, дали линията е била в състояние. Това коментира Симеон Ананиев:
Всички елементи трябва да бъдат проверени технически, след като се съберат и анализират, може да се гадае. Да, скоростта е 70 км. в час и е по-висока, но защо е трябвало да минава влакът в отклонение и да намалява, при положение че винаги се движи по права линия. Има специални изисквания при превоз на специални товари. Възможно е чисто човешки машинистите да не са успели да предприемат действия, за да намалят скоростта, тъй като са смятали, че както винаги ще минат направо през гарата, а няма да бъдат в отклонение.
Цялото интервю с доц. д-р Борис Галев и Симеон Ананиев можете да чуете от звуковия файл.