Репортаж на Боряна Йосифова и интервю с Александрина Пендачанска
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
През октомври Театър ан дер Вийн, един от най-модерните и авангардни оперни театри в света, отново впечатли публика и критика с оригинален избор на творба в репертоарния афиш. От 12 до 23 октомври бяха представени шест спектакъла на операта "Фалстаф", композирана от Антонио Салиери. Едно наистина рядко играно, почти непознато произведение, чиято сценична реализация се превърна в категоричен успех за Театър ан дер Вийн и отново провокира размисли доколко Антонио Салиери е незаслужено подценяван композитор, останал в сянката на гения Моцарт.
Изпълнението на операта "Фалстаф" в Театър ан дер Вийн бе на Академия за старинна музика Берлин под диригентството ан Рене Якобс. Фин интерпретатор, той извайва красивата музика на Салиери, подчертавайки вокалните партии на фона на деликатната оркестрация на творбата.
Истинско попадение е режисурата на Торстен Фишер, който пренася действието на Шекспировата комедия „ Веселите уиндзорки“ в днешния кралски дворец, като дори визуално е постигната изумителна прилика с членовете на съвременната кралска фамилия.
Много успешен изпълнителски състав, сред който изпъкват Кристоф Пол в ролята на Фалстаф, Анет Фрич като мисис Форд и Александрина Пендачанска като мисис Слендер. За българската оперна прима това е 65 роля в нейната кариера и поредна запомняща се изява на сцената на Театър ан дер Вийн, където е позната и обичана от публиката. Изключителен музикант с впечатляващо вокално и артистично присъствие на сцената – това е запазена марка за Александрина Пендачанска - както в силно драматични оперни персонажи, така и в тази роля в комедийно амплоа.
Чуйте кореспонденцията от Виена в звуковия файл - с интервюто на Боряна Йосифова с Александрина Пендачанска и запис от генералната репетиция на операта "Фалстаф" от Салиери.