Преди началото на дебата по законопроекта от ДПС предложиха обсъждането му да отпадне от дневния ред на Народното събрание, тъй като според тях се дава повод на реваншистки, радикални, нездрави сили.
Четин Казак, Джейхан Ибрямов и Мустафа Карадайъ и Йордан Цонев заявиха:
За да угодите на Патриотичния фронт, за да си гарантирате безметежно управление още няколко месеца, вие сте готови на всичко, дори и да приемате антидемократични текстове, каза Казак.
Предлагам ние да не сме съучастници в това дело, посочи Карадайъ.
Този закон е израз не само на предизборни пазарлъци вътре в управляващата коалиция, но и сериозно петни европейското лице на управляващата партия ГЕРБ, заяви Цонев.
Каквото и наименование да дадете на този законопроект, то неговата цел е ясна - нацистко отрицание на културното различие в българското общество.
Красимир Каракачанов от Патриотичния фронт заяви, че законът е необходим и обясни защо:
Този закон е опит да се спре радикализмът, разделянето на обществото и неговото противопоставяне на религиозна основа. Ако нямаше подобни ексцесии в Пазарджик и на други места, подобен закон едва ли щеше да се роди в това Народно събрание.
Валери Жаблянов от БСП добави, че подобно законодателство не е чуждо и на Турция:
Такова законодателство е приемано през 1925 година. Мустафа Кемал Ататюрк със закон отменя носенето на фесове в османската империя и на друго религиозно облекло.
Красимир Велчев от ГЕРБ заяви, че законът не е насочен срещу религиозни общности и не е репресивен:
80% от разкриваемостта на престъпленията във всяка една държава вече се дължат на системите за видеонаблюдение. Как хората в тези институции ще си гледа работата, като ние ги спъваме, не даваме възможност те да направят разкриваемост? Болшинството от нещата, които са предложени, включително и от ДПС, ние сме ги приели. Нищо общо няма този закон със забрадките, с носиите на всички наши религиозни общности, които са в България.