Според нея един от съществените дефицити на предходната предизборна кампания, която съвпадна и с информационна кампания за референдум, е, че не са се прилагали достатъчно ясно и прозрачно правилата за финансирането на кампанията. Нушева очерта и проблем на изборния процес у нас, свързан с отразяването на изборните резултати в изборните протоколи:
Доколко е допустимо да бъдат допускани грешки, кой контролира членовете на секционните комисии, кой ги санкционира, когато немарливо, съзнателно или не боравят с данните – Изборният кодекс предвижда достатъчно адекватни и сериозни като размер санкции.
Проблемът е как РИК налага санкции върху СИК, проблемът е по какъв начин съдът прилага закона. Проблемът е и в противоречивата съдебна практика.
От няколко години Общественият съвет към ЦИК настоява да се отварят торби на изборни секции и да се проверява какво е недействителното на обявените за недействителни бюлетини, да се провери чисто статистически защо те са недействителни, за да бъдат "санирани". Това каза Стефан Манов, член на Обществения съвет на ЦИК. По думите му има неща, които могат да бъдат подобрени в изборния процес, но това не се прави.
Манов сравни данните за броя недействителни бюлетини в т.нар. "ядрен референдум" през 2013 година, когато те са били 1,44% и 4,5% недействителни гласове на референдума през 2015 година и направи заключението, че едва ли избирателите са станали по-неграмотни за тези години и явно нещо е сбъркано.
В коментар за битката за гласуването в чужбина Стефан Манов изброи градове, в които досега не е имало избирателна секция, но сега по новите правила се разкрива автоматично такава – сред тях са Пном Пен в Камбожда, Пхенян, Дамаск, Исламабад, Рамала в Палестинската автономия, Багдад, Техеран. Това според него е ефектът, когато се пише законодателство на коляно.
Покрай "кошницата" промени в Изборния кодекс е минало незабелязано и разписаното право на ЦИК да определя правила за прилагане на Кодекса, посочи още Манов.
Двете мнения в контекста на предстоящите избори чуйте в звуковия файл.