Мотоциклетът, който развива максимална скорост от 160 км/ч, се очаква да покрие дистанция от 26 хил. километра до края на световната обиколка. Той може да изминава 400 километра без презареждане, а батериите му и у нас ще бъдат захранвани само от местни електромрежи. Моторът е конструиран и изработен в рамките на две години от 23 студенти от техническия университет в Айндховен, Холандия. Това разказа един от тях - Йерун Блекер:
Всеки проект започва с едно голямо предизвикателство. Нашето бе породено от Жул Верн и „80 дни около света“. Той го е направил по обичайния начин. Ние обаче ще го направим, без въобще да използваме изкопаеми горива. Всеки един от нас допринесе със своята мечта и визия за това моторът да стане факт. Някои от нас харесват мотори, други предпочитат да бъдат предприемачи, но всеки един от нас искаше да направи този свят малко по-добър.
Мотоциклетът е конструиран да работи със сменяеми батерии и е изключително безшумен. След България маршрутът му включва Истанбул, Централна Азия, Китай, Съединените щати, след което предстои завръщането му в Холандия.
Чистите технологии са във фокуса на вниманието на България, макар страната ни да е все още далеч от стандартите на Холандия, където 5,62 на сто от автомобилите са хибридни или електро, това заяви заместник-министърът на икономиката Даниела Везиева. Тя съобщи, че към края на 2015 година броят на закупените в страната ни електромобили и хибридни автомобили е 2 166.
Всички ние трябва да се радваме на този млад екип, който има смелостта да реализира своята мечта и не само да я реализира, но и да я покаже на света, коментира Везиева.