Роден в Австрия, той има реноме на изключително авторитетна фигура и мениджър в областта на културата. Преди да оглави "Ла Скала", Перейра е ръководил Концертхаус - Виена, бил е 20 години интендант на Цюрихската опера и 3 години интендант на Летния музикален фестивал в Залцбург. Неговият договор с "Ла Скала" изтича през 2020 г., а амбициите му са да съхрани реномето на този легендарен театър.
През сезон 2016/2017 година в "Ла Скала" на принципа "стаджоне" ще бъдат представени 15 нови постановки на оперни заглавия. Сред българското участие се откроява Красимира Стоянова, която след триумфалния си успех на миланска сцена през юни и юли в „Кавалерът на розата“ и „ Симон Боканера“ отново е поканена да гастролира в "Ла Скала" с ролята на Елизабет от “Дон Карлос“ и с Реквием от Верди, а на 27 февруари 2017 г. ще изнесе песенен рецитал в клавирен съпровод на Людмил Ангелов. През новия сезон на Миланската Скала басът Орлин Анастасов ще изпълни ролята на Великия инквизитор от „Дон Крлос“, а своя дебют в легендарния оперен театър в ролята на Мими от „Бохеми“ през юни и юли 2017 г. ще направи Соня Йончева.
В интервю, дадено специално за предаването "Алегро виваче", интендантът на "Ла Скала" Александър Перейра разказва за изключително успешната продукция на „Кавалерът на розата“ в Милано и заявява, че Красимира Стоянова е според него най-добрата интерпретаторка на ролята на Маршалката в света в момента; прави интересна съпоставка между принципа да ръководиш репертоарен театър и театър тип "стаджоне", със заслужена гордост споделя, че лично е успял да убеди големия Рикардо Мути след 10 години отново да се върне в "Ла Скала" като диригент, а за финал споделя своите впечатления за българските оперни певци.
Чуйте интервюто с Александър Перейра в звуковия файл.