Основната причина са цените на топлоенергията, които бяха намалени няколко пъти през тази зима, съобщи юристът на компанията Александър Леков:
Имайки предвид, че сезонът тази година беше по-кратък, отоплителният, от миналата година и е било с известна степен по-топло. Клиентите трябва да очакват сравнително по-ниски сметки.
През сезона 17 на сто от потребителите са платили реалното си потребление. След изготвяне на изравнителните сметки 40 на сто ще трябва да доплащат за използваната от тях топлоенергия. Също толкова клиенти имат да получават пари, става ясно от изготвените изравнителни сметки за парно и топла вода.
Доплащането, само по себе си, не е в такава голяма степен, ако не се касае за рязка промяна в начина на потребление в съответния имот, коментира Александър Леков:
Ако има неосигурен достъп, обаче е възможно да се достигне много, много голямо доплащане, именно заради неосигурения достъп, което е предвидено в наредбата като начин на начисляване на топлоенергията. Така, че процентът от статистиката е такъв - около 40, но стойностите на доплащане при същото потребление са минимални.
Според юриста на "Техем" не може да се говори за изкривяване на сметките:
При наличие на годишен отчет, сметките са обективни. Нашият стремеж е към ежемесечното отчитане. Т.е, тогава, когато една сграда се отчита ежемесечно, гаранцията, че сметките, които се получават са реални и отговарят на точното потребление, е пълна. Така, че едва когато успеем да достигнем то този модел, при който са налице дистанционни уреди и ежемесечно отчитане, мисля, че тогава думата "изкривяване" няма да се използва в никакъв контекст.
Подробностите чуйте в звуковия файл.