В четвъртък и петък Туристическата организация на Белград, с подкрепата на Столична община и в партньорство с български туроператори рекламира туристическия продукт на Белград в София. Граждани и гости на столицата присъстваха на представянето на сръбски фолклорни танци и ръчно изработени сувенири, опитаха вкуса на сръбската кухня. Туроператори от двете страни проведоха двустранни срещи, в резултат на което можем да очакваме обогатвянае на предлагането на различни маршрути в западната ни съседка.
Преди няколко години туристическата организация на Сърбия забелязала интереса от страна на българските туристи към пограничните райони, направи и първите си презентации у нас като показа различни възможности за българите във вътрешността на страната. Така сънародниците ни откриха СКИ и СПА курортите и големите градове, а забраната на тютюнопушенето в заведенията у нас стана причина западната ни съседка да бъде предпочетена за Новогодишните празници.
Все повече граждани на Сърбия можем да срещнем и по улиците на София и в търговските ни центрове. Посланикът на Сърбия Владимир Чургус заяви:
Резултатите от посещенията на туристите от двете страни говори за близостта на двата народа и за взаимното ни желание и на сърби и на българи да се опознаем още по-добре и да бъдем по-близки.
Туристически общности от Сърбия и България желаят да засилят обмена и полагат усилия за създаването на общ туристически продукт, който да се предлага на далечни пазари, заяви председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Байко Байков, който отбеляза, че това е четвъртата презентация на Белград у нас през последните години:
Изключително полезно е, защото всеки път тук се представят наши партньори с техни конкретни туристически продукти, услуги и дават нов хоризонт за развитието на туристическите програми за българските туристи.
Желька Пудар от Националния туристически борд на Сърбия позовавайки се на резултатите в туризма, заяви:
Туризмът на Сърбия определено припознава българския пазар като важен за своя продукт. Ние сме активни като представяне на Сърбия в България. Правим това в партньорство и резултатите очевидно са добри. Планираме да увеличим тази активност както на локално, така и на национално ниво. През миналата година се наблюдава 38% увеличение на туристите от България. Най-големият брой посещения е от гостите от София. Търсени са туристическите продукти на Сърбия - като кратки градски почивки, различни фестивали, културни предложения, СПА хотелите, гастрономията, природните забележителности. Туристите от България намират в нашата страна топло посрещение, добра услуга на съвсем нормална цена.Те ще открият природната красота на Сърбия, богатото културно наследство и религиознии паментници.
Относно българските туристи в Белград резултатите показват през 2015та година 27% увеличение на посещенията от България и 24 % на нощувките. За петте месеца на тази година посещенията са нараснали с 35 на сто, а на нощувките близо с 40%. Туристите от България са втория по-големина пазар, посочи Йелена Станкович от туристическата организация на сръбската столица, която изброи богатите възможности за туризъм в града.За първите пет месеца на годината увеличението на сръбските туристи в София е 10%, а на нощувките - 13 на сто, посочи директорът на общинското предприятие по туризъм Иво Маринов.
В началото на следващата година в Белград съвместно с представители на туристическата индустрия от София, туроператори и хотелиери ще направят представяне на града като туристическа дестинация. Туристите на Сърбия се увеличават у нас - основно от градовете Ниш и Белград, посочи Маринов
Много граждани на Ниш идват в София на опера, на концерти, също и на шопинг. От Белград - основно за бизнес и транзитно - през зимата минават през София за Боровец, Банско, а през лятото - когато пътуват за морето с кола.
Сръбският пазар е генериращ за туристическия продукт на София, посочи Маринов. За да задоволи интереса на посетителите София има конкретни предложения към тях, като най-интересни са мощите на Свети Сава в храма "Света Неделя" и сръбските военни гробища, "Музейко" и др.
Туристическата индустрия от двете страни води разговори за създаването на общи продукти, които да се предлагат на далечни пазари
През следващата година туристическият борд на Белград ще се представи в София и в Пловдив.