Кореспонденция на Боряна Йосифова от Виена и интервю с Юсиф Ейвазов
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
На 12 май приключи серията от спектакли на операта "Турандот" от Джакомо Пучини във Виенската държавна опера. Това е петата сценична реализация на заглавието след премиерата през 1926 година - само шест месеца след официалната световна премиера в Миланската Скала.
Големи бяха очакванията към тази продукция и заради името на диригента Густаво Дудамел - младата венецуелска звезда, музикален директор на Лосанджелиската филхармония, дебютира на пулта на Щатсопер.
Режисьорът Марко Артуро Марели бе определил на хора ролята на зрители на сцената - нещо като театър в театъра, а някои от масовите сцени бяха решени от швейцареца като ревю-спектакъл, включващ акробати и клоуни.
Изпълнителката на главната роля, американката Лиса Линдстром е вече добре позната като Турандот и в други престижни театри по света като Миланската Скала, Метрополитън и Ковънт Гардън. Образът на Лиу бе пресъздаден с лиризъм от румънския сопран Анита Хартиг.
Истинска изненада за виенската публика бе азербайджанският тенор Юсиф Ейвазов, който се превъплъти в ролята на Калаф, като при това трябваше да замести заболелия Йохан Бота и така направи дебюта си в Щатсопер - Виена. 35-годишният певец с изгряваща кариера е съпруг на голямата руска оперна дива Анна Нетребко.
Специално за предаването "Алегро виваче" тенорът даде интервю, в което между другото сподели, че е минавал през България на път за Италия и е очарован от гостоприемството на хората. С удоволствие ще дойдем с Анечка в София, непременно ще го направим! - заявява Юсиф Ейвазов.
Чуйте в звуковия файл кореспонденцията на сътрудничката на "Алегро виваче" във Виена Боряна Йосифова и ексклузивното й интервю с Юсиф Ейвазов.