Най-малко половината от ефирното време да е за европейски произведения и 20 на сто дял на европейско съдържание в каталозите на интернет медийни платформи. Това поиска Европейската комисия в ново законодателство. Брюксел предлага и по-тежки критерии за независимост на държавните медийни регулатори.
Според Еврокомисията трябва да се популяризират европейските филми, да се защитават децата в интернет и да се вземат по-ефективни мерки във връзка със словото на омразата. Предложеният пакет от законодателни мерки предвижда по-строг контрол на пазара на аудио-визуални продукти и интернет търговията. В момента практиката е различна в европейските страни относно задължителните квоти за национална музика или филми в радио и телевизионния ефир, често доминирани от американска продукция.
Комисията настоява за единен критерий за 28-те държави и натоварва техните регулатори с допълнителни отговорности за спазването им. Гюнтер Йотингер, еврокомисар по въпросите на цифровата икономика, заяви:
Нашето законодателно предложение не е бюрократично, а по-скоро засилва вътрешния пазар.
На въпрос дали български регулатори като СЕМ или КРС ще отговарят на новите правила за независимост, след като членовете им се назначават от Народното събрание, правителството и президента, Йотингер отговори:
Това означава независими от пазарните участници, но също така независими от правителствата и от политиката. Настоящата правна уредба и практика в съответните държави - членки могат да бъдат оценени критично, ако не са в съответствие с нашите предложения.
Еврокомисията представи и реформи за по-лесно и сигурно пазаруване на стоки и услуги в мрежата. Законодателството трябва да получи одобрение от европейските министри и от депутатите в Страсбург.