Предложението е добронамерено, аз го разбирам. Сега, в момента, като чуете въпроса „Сега какво ще правим?“, какво се получава. По-малката част от глобата, която е обявена, отива в джоба на полицая. Въпреки че напоследък за моя радост зачестиха случаите, когато много от пътните полицаи реагират доста остро, има и арестувани за подкупи.
За събирането на глобите повече би помогнало свалянето на номерата до изясняване на случая и до плащане на глобата, смята шефът на СБА:
В момента е необяснимо за една майка, на която са й блъснали детето на пешеходна пътека, да види на другия ден, че същият, който е бил задържан, след 24 часа вече управлява автомобил. Другото е, че когато са свалени номерата на автомобила, той не може вече да се движи по пътищата и водачът би си платил глобата. Много по-ефикасно би било.
Според Емил Панчев в областта на пътната безопасност се правят много предложения, но малко от тях биват приети:
За да намалим броя на пътно-транспортните произшествия, да увеличим ефективността, почти нищо не е направено.
Трябват по-революционни решения, смята Панчев.
Цялото интервю с Емил Панчев можете да чуете в звуковия файл.