Пациентите признават, че има много добри лекари, но отношението и загубеното доверие е по-големият проблем. Кое доведе до това състояние пациентите да не харесват това отношение, попита д-р Павлова и посочи, че причините се коренят в системата и правилата, защото пациентът не плаща за качество и отношение. С тези мотиви ще протестират лекарите:
Точно това искаме да променим и затова Лекарският съюз излиза на протест. Виждането на БЛС не съвпада в голяма степен с вижданията на екипа на министерството за промени в здравеопазването. Настоявахме промените да влизат постепенно във времето. Искаме нещата да се случват в разумна времева рамка, а не екстрено – на 31-ви се публикува, на 1-ви влиза в сила. Много министри се смениха, но здравеопазването не става по-добро, защото е сгрешена концепцията.
Настояваме за адекватен здравен бюджет, който да отговаря на потребностите и за адекватното му неконюнктурно разпределение. Необходимо е да има надграждане – допълнителен пакет, който да включва допълнително здравно осигуряване, подчерта още Галинка Павлова. Не като упоритост, а като инат характеризира поведението на министъра на здравеопазването д-р Павлова.
Възмутително е, че държавата не може да се справи с това някой да пребива някого – гласи оценката на д-р Павлова по случая с пребития шеф на Ортопедията в болница "Св. Анна".
Ето и част от мненията на пациенти преди лекарския протест:
Когато с направление трябва да си запишеш час в по-качествена болница, те карат да чакаш, докато изтече направлението. Като те видят с направление, те отминават, дори не дават обяснение.
Всичко се заплаща без отказ. Има добри лекари, но вниманието на много места е доста лошо. Човек никога няма доверие – проверява лекарите на две три места, за да види как е.
Здравеопазването е на добро ниво, но отношението на лекарите като хора е на много ниско ниво.
Стандартното здравно осигуряване е безсмислено. То не ми дава никакви права.