Когато започна реформата, министерството много държеше да съкрати щатовете. Искам да кажа, че няма щатове вече в музикалните институции. Това означава, че ние работим не по Кодекса на труда, ние работим със средства за работни заплати. Когато има щатно разписание, ти знаеш, че имаш 50 бройки оркестър, 40 бройки хор, балет и когато освободиш някоя, ти трябва да я запълниш веднага, за да може да функционира този колектив пълноценно. В случая вече няма такова нещо, има само една статистика кой на какъв щат е, каква дейност извършва и всичкото това се контролира от средствата за работна заплата, коментира в "Хоризонт до обед" Пеньо Пирозов – един от водещите солисти на Националния музикален театър "Стефан Македонски" по повод надвисналата заплаха от закриване над осем културни института.
ДМТ „Константин Кисимов“ – Велико Търново, ДТ „Никола Вапцаров“ – Благоевград, Родопски драматичен театър „Николай Хайтов“ – Смолян, ТМЦ „Димитър Димов“ – Кърджали и ДКТ Враца, както и столичната оперета, Операта в Стара Загора и ансамбъл „Филип Кутев“, могат да се превърнат просто в открити сцени след три месеца. Даден им бе срок от три месеца, за да докажат, че могат да си пълнят салоните и да печелят пари, иначе ще бъдат закрити.
В звуковия файл може да чуете репортаж на Маргарита Иванова от Силистра за новите методи на обучение по музика в едно от училищата, както и интервю на Савелина Савова с Пеньо Пирозов за бъдещето на застрашените да се превърнат в открити сцени осем културни института.