Живеещите в район "Лозенец" настояват за разширение на зелената зона за паркиране, тъй като в момента хаосът по малките квартални улици с неправомерно паркирали коли е голям.
Жители на крайните квартали настояват да бъде въведена жълта зона за паркиране, която е безплатна, с цел въвеждане на ред. Такава е обособена в столичния район "Илинден", пред сградата на Трета градска болница
Хората в "Люлин", "Младост" и "Надежда" не са единодушни за въвеждането на такива зони, показа репортерска проверка на Евелина Стоянова. За да бъде въведена зона за паркиране, е необходимо публично обсъждане, обясни кметът на район "Люлин" Милко Младенов, според който репатрирането на автомобили и обособяването на такива паркинги към големите квартали би подобрило дисциплината.
Определено имаме проблем с паркирането на автомобилите, не само във вътрешнокварталните улици, но и в основни булеварди.
Кметът на район "Надежда" Димитър Димов също отчете проблем с паркирането по улиците в района си.
За предаването "Хоризонт до обед" Калоян Паргов, председател на групата на БСП в СОС и заместник-председател на комисията по транспорт и транспортна инфраструктура, коментира, че идеята на жълтата зона е да е безплатна и да има дисциплиниращ ефект върху паркирането.
Първо, трябва да се направи едно публично обсъждане, тъй като това е идея отпреди 2 години, предложения от преди 2 години, които са обобщавани от Центъра за градска мобилност.
В момента тече среща в Столична община с шестте кмета на централни райони с председателя на Общинския съвет, на която те ще трябва да преразгледат тези предложения от последните 2 години, да направят нови.
Паргов напомни, че когато е била създадена услугата паркиране, целта е била да се акумулират средства, които общината да инвестира в изграждане на паркинги.
Това, разбира се, не се получи, защото идеята беше изкривена. Отпреди няколко години, когато се създаде Центърът за градска мобилност, тези пари отиват за покриване, главно на дупките в транспорта, но преди транспортната задача е общественият транспорт. В момента ЦГМ има голям заем, който подлежи на връщане. Едно от подозренията ми е, че разширяването на тези зони – синя и зелена – е точно с тази цел, да акумулира допълнителни средства
20-30 млн. лева , които идват от таксите за паркиране, могат да се използват за поддържане на уличните настилки , изтъкна Паргов.
Интервюто на Валерия Николова с Калоян Паргов и репортажа на Евелина Стоянова можете да чуете от звуковите файлове.