Кулинарното училище вече набира скорост и събира през зимните вечери любители на кулинарните експеримент. Те готвят, експериментират и после вечерят заедно с чаша хубаво вино. Димитър се старае темите да бъдат разнообразни, да обхване различни аспекти на гастрономията, различни течения в световната кухня.
Аудиторията е много разнородна. Това са предимно космополитни хора, които обичат да пътуват, отворени са към нови предизвикателства. Опитвали са различна кухня и искат да повторят изживяването и в София. Най-хубавото покрай този проект е да видиш как хората се стараят да научат и да постигнат нещо. Удовлетворяващо е да усетиш, че нещата, които правиш, имат смисъл – споделя Димитър.
Такъв проект обаче крие и много рискове. Всеки ден се инвестират средства, усилия и време в търсене на най-качествените продукти. Димитър се хвали, че притежава в колекцията си книга от прабаба си от 1904 г. с рецепти от Панагюрище, в която са описани продукти и подправки, изчезнали от българския пазар по времето на социализма, защото са „буржоазни”.
Днес е различно, но дефицитът на качествени продукти в България е сериозен. Често му се налага да поръчва някои по-екзотични неща от чужбина.
Идеята на нашия събеседник е този проект да надскочи ограниченията, които предлага форматът на кулинарното училище. Желанието ми е то да се разраства, да има предаване със същия бранд, да се създаде социално ангажирана концепция, споделя Димитър.
Какво е посланието му към всички, които обичат добрата кухня?
В превод Food Connection означава „храна и връзка”. Идеята ми е да свържа храната и хората в най-нормалната, най-топлата, най-истинската връзка, която съществува от хилядолетия, и се надявам добрата храна да свързва хората – каза в заключение Димитър Шопов
Снимки: Food Connection и Благородна Георгиева