Различните възможности за купуване на ток по пазарни цени както от стопанските, така и от битовите потребители бяха представени от трите електроразпределителни дружества – ЧЕЗ, EVN и Енерго-Про.
Най-много варианти е разработила EVN. При предложенията за битовите клиенти основен фактор е бил начинът им на отопление, тъй като той играе основна роля при потреблението на ток. От дружеството предлагат три профила за домакинствата – общ профил, вариант за клиенти, които се топлят на ток, и пакет за потребители с парно, отопляващи се на газ или на дърва и въглища. При стопанските потребители основно значение има дали използват повече нощен или дневен ток.
На същия принцип са направени и предложенията на Енерго-Про за бизнеса. Те са разработили два варианта за домакинствата. Критерият тук е броят на жителите в населените места – под и над 30 000 души. От ЧЕЗ са изготвили пет предложения за стопанските си клиенти и две за битовите.
И трите дружества имат профили за уличното осветление.
До месец КЕВР трябва да разгледа предложените стандартизирани товарни профили. Ако регулаторът издаде някакви указания, дружествата трябва да ги отразят и да обявят датата, от която ще започнат прилагането на профилите.