Търпеливо изчакахме да започне проверката за цените на горивата. Секторният анализ започна през юни, сега сме февруари, седем месеца са твърде много. Това обясни пред "Хоризонт" Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите. Според говорителя на КЗК обаче има непознаване на процедурите, по които работи комисията:
Няма как ние като катаджии да спрем някого на улицата и непосредствено да постановим нашето наказание.
Гаврилов обясни, че предишният секторен анализ е отнел година, а дори в държави като Франция и Германия подобни процедури на секторен анализ траят от две до три години.
Очевидно, че сме имали подозрения седем месеца преди Асоциацията на индустриалния капитал и двете други организации да се сетят, че има споразумение в петролния бранш, за да започнем да "ровим" там, подчерта Гаврилов:
Картелните споразумения обичайно стават при доста конфиденциални срещи. Никой не застава насред площада и не подписва писмен договор. Тези времена в българския бизнес и българската икономика безвъзвратно отминаха. Тези споразумения стават на четири очи и между собствениците на фирмите и е изключително трудно в съда да се докаже картел.
Марио Гаврилов посочи, че картел може да има както при високи, така и при ниски цени.
Двете мнения чуйте в звуковия файл.