Репортаж на Светослава Кузманова за предаването ''12+3''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
От старта на предизборната кампания до настоящия момент има превес на платените форми на агитация над безплатните. Това каза директорът на специализираната администрация в СЕМ Антоанета Лозенска.
Съветът за електронни медии разгледа на днешното си заседание междинен доклад за наблюдението на предизборната кампания до момента. Той обхваща периода от старта на кампанията до средата на октомври. Наблюдавани са 17 програми с национален и регионален обхват, както и 36 програми на търговски доставчици на медийни услуги. 20 от тях са телевизии, а останалите радиостанции.
Агитационната кампания започна и към момента се развива на фона на вътрешни динамични и външни политически теми, които са и основният акцент в тематиката на медиите. Случаят "Пиже", бежанците, случаят "Сидеров", войната в Сирия, диалогът между САЩ и Русия и т.н. Не се констатира голяма активност по създаване на нови предавания и формати или адаптирани рубрики, свързани с изборите, но отчитаме, че има и въведени иновации. Наблюдението показва, че при повечето телевизии, особено в тези с национално покритие, ясно се разграничава безплатното от платеното съдържание, коментира Антоанета Лозенска.
Докладът констатира, че от страна на Българското национално радио подписаното споразумение с партиите за отразяване на кампанията се спазва, а на сайта на БНР са публикувани договорите, по силата на които се заплаща отразяването на кампанията.
Във фокуса на надзорниците попадна и сигнал от инициативния комитет "Прозрачност без граници", според който в предаването "12+3" по "Хоризонт" от миналата сряда има законово нарушение. Повод за сигнала е разговор на водещия Петър Волгин със социолога Юрий Асланов и с политолога Калоян Методиев.
Проверката, която направих, не ми дава достатъчно основание да твърдя, че нарушение е налице, заяви Еди Емирян от отдел "Мониторинг“ на СЕМ.