От името нашата компания, моите колеги в Германия и лично от мен, искам да поднеса моите сърдечни извинения за това, че "Фолксваген" е използвал софтуер, който променя показателите на вредните емисии.
Майкъл Хорн призна, че през септември миналата година е знаел, че се правят изследвания за въздействието на автомобилните двигатели върху околната среда и ако се открият нарушения, това може да има много сериозни финансови последици за която и да е компания.
На мен не ми беше казано и нямах никаква причина да се съмнявам или да вярвам, че в нашите автомобили има подобно устройство, подчерта Хорн по отношение на съществуването на техническа възможност за манипулиране на данните. Той допълни, че най-вероятно вината е на група инженери, които са поставили устройството в част от автомобилите.
Ние изгубихме както доверието на нашите клиенти, така и на партньорите си и на нашите служители, а така и на обществото и на регулаторите. Нека бъда пределно ясен – ние от "Фолксваген" поемаме птлната отговорност за случилото се и работим в сътрудничество със съответните органи по възможност, допълни още Хорн.
В интервю Стив Калафър, който е съосновател на компания, представляваща няколко дилъри на автомобили, сподели, че е получил много писна с оплаквания от клиенти.
Според Йохан Зиверт, който управлява голяма компания от автомобилния бранш, въпреки скандалите с вредните емисии от дизеловите двигатели на компанията, "Фолксваген" ще оцелее.
Подробности чуйте в репортажа на Марта Младенова в звуковия файл.