За едни важат нормативни изисквания и съответно отговарят на определени условия, а за други – не, и това е причината за уеднаквяване на правилата.
Въпреки че с предложените промени, ако таксиметровите компании не наемат превозвачите, то те ще създадат свои фирми и броят на превозвачите ще нарасне значително, според депутата контролът няма да се затрудни:
Това те могат да го направят, като наемат хората на нормален трудов договор, а че в момента някои не си плащат осигуровки, просто е за тяхна сметка и за сметката на хазната.
Целта е да изсветлее секторът – условията трябва да бъдат еднакви, подчерта Иван Вълков.
Начинът, по който се внася закона, няма да има резултат, защото на пазара в момента съществуват т.нар. "кухи фирми", заяви Кирил Ризов, един от учредителите и председател на съюз "Такси":
За да не отиваме от едната в другата крайност – кухите фирми да се превърнат в превозвачи, следва въпросът да се реши по начина, по който го коментирахме в транспортната комисия , а именно с изменение на данъчната основа и в Кодекса за социално осигуряване, подчерта Ризов.
Председател на съюз "Такси" допълни, че е необходимо запазването на регистрационния и разрешителния режим, както и даването на патентен режим, т.е. от всеки автомобил да се събира патент, в смисъл на еднократен годишен данък. А с изменения в Кодекса за социалното осигуряване таксиметровият шофьор трябва да си плаща социалните осигуровки.
Вълков също подчерта, че ще има промени в данъчните закони, но те ще бъдат съгласувани заедно с транспортния бранш, защото:
Първо, трябва да бъде приет този законопроект и след това тези промени ще бъдат включени следващите месеци – тогава се вкарват данъчните закони и законите, които са свързани с държавния бюджет за следващата година.
Това безспорно е една крачка напред, допълни Ризов и сподели относно онлайн платформата "Юбер", че:
В целия свят "Юбер" продължават да присъстват след всяка забрана и затова тази седмица браншът се готви да уточни лъчите на протеста. Ориентировъчна дата е 15-и от 10.00 часа, без да нарушаваме движението на София, от двата края – от "Младост" и от "Люлин", ще тръгнат лъчите на протеста, т.е. всички в наличност таксиметрови автомобили. Ще протестираме срещу "Юбер", допълни Ризов и поясни, че въпреки забраната, те продължават да извършват дейността си.
Цялото интервю на Борислава Борисова с Иван Вълков и Кирил Ризов чуйте в звуковия файл.