Управителният съвет на "Фолксваген" се очаква днес да посочи виновниците за скандала, превърнал се в най-тежката криза в 78-годишната история на компанията.
"Фолксваген" е манипулирал коли и в Европа. Това заяви вчера министърът на транспорта на Германия Александер Добринд на пресконференция в Берлин. Концернът бе обвинен, че е монтирал софтуер в дизеловите си автомобили, с който може да манипулира резултатите от замерването на вредни емисии. Така е продавал коли, които изхвърлят вредни газове в пъти над допустимото.
Днес се очаква да бъде посочен и новият главен изпълнителен директор на компанията, след като в неделя Мартин Винтеркорн подаде оставка. За негов наследник се спряга ръководителят на "Порше" Матиас Мюлер, който е работил във "Фолксваген".
Желев коментира, че за първи път в историята на автомобилостроенето има проблем с толкова колосални мащаби:
"Фолксваген" в автомобилната индустрия е лидер на унификацията. Те използват твърде много унифицирани части в моделната гама на голяма част от марките си и проблем в един компонент би могъл да доведе до такава голяма странична щета, както в този случай. Един проблем води до 11 милиона последствия и това са само преките щети, а за косвените дори все още не можем да мислим.
Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.