Имаме вече наблюдения, че и такива вече се крадат чрез разбиване с тежки предмети, но се наблюдават много по-малко такива случаи.
Велинов заяви, че годишно изчезват над 500 капака, които вероятно се разрушават и дават в друг вид за вторични суровини.
Когато бъдат заловени на място извършителите, може да се предяви някакъв иск, поясни още той и допълни, че към фирмите, които стопанисват тези шахти, отношение има само при случай на авария.
При нас също постъпват множество сигнали както за липсващи капаци, така и за такива, които не отговарят на понятието част от тротоар или такива, които са под или над нивото, поясни Гергин Борисов от "Спаси София", гражданската платформа, която работи по проблемите на столицата:
Проблемът с капаците на шахтите е огромен и започва както от липсата на каквато и да е възможност Общината сама да се справи с кражбите, така и с липсата на контрол на качество при строителството, защото в една немалка част от случаите за пропадащ път, пропадането започва около шахтите.
Борисов обясни, че впоследствие е много по-лесно капакът да бъде измъкнат, дори ако е от заключващите се решетки, защото се отделя от асфалтовата настилка лесно.