Много голяма част от жалбите са основателни, но част от тях не са само от наша компетентност и затова работим в координация за тези сигнали с други контролни органи, особено когато става дума за телекомуникации и за електроразпределителните дружества.
Активността на потребителите нараства и това е свързано с тяхната по-добра информираност, както и с желанието им те да бъдат по-добре защитени, подчерта Маргаритов.
Законодателството трябва да се усъвършенства в посока компенсация на потребителите, които да бъдат удовлетворявани и овъзмездявани в случай на реална вреда, обясни още той:
Част от тези промени вече са факт и ще влязат в сила от началото на следващата година, тъй като с промени в Закона за защита на потребителите се дава възможност за създаването на 5 секторни помирителни комисии в най-важните сфери на търговския оборот, където се наблюдават най-много засегнати потребителски интереси.
Маргаритов поясни, че КЗП ще има важната роля в администрирането на тези комисии, в чийто състав ще влизат представители на браншовите организации и на контролни органи. Предвижда се участието на търговците и браншовите организации в тях да е доброволно, както и това на неправителствени организации, чийто интерес към потребителската тема е повишен, допълни председателят на КЗП.
По повод лятната кампания на комисията, Маргаритов заяви, че проверките са били насочени основно към качеството на туристическите продукти, както и към местата за настаняване, хранене и развлечение:
Акцентирахме и върху още няколко аспекта като безопасност на предоставените услуги в увеселителните заведения и аквапарковете, а също така и проверки на обменните бюра особено около кризата в Гърция и търсенето на валута в брой. Резултатите са добри.
Цялото интервю на Веселина Миланова с Димитър Маргаритов можете да чуете в звуковия файл.