Кампания в защита на българския вкус започна на събора в Рожен по инициатива на евродепутата Момчил Неков. До момента само два родни продукта са регистрирани по европейските схеми за защитени географски означения и България пропуска сериозни икономически ползи от това.
Идеята на кампанията е да създадем първия в България регистър на продукти, които имат потенциал да бъдат включени в схемата за географските означения, за качеството на селскостопанските продукти и храните на ЕС.
В момента в страната ни има регистрирани едва два продукта - розовото масло и горнооряховският суджук. В същото време:
В Гърция има над 100, италианците имат 276, французите имат към 260 и други предстоят за регистрация; Португалия също.
Щом всички останали държави го правят, значи има икономическа полза от това, смята Неков. Според него има десетки български продукти, които могат да получат европейски гаранции за качество, което ще им помогне да пробият на световните пазари и ще създаде заетост у нас.