Законодателни промени, целящи задължителното изграждане на велоалеи при ремонт на уличната мрежа, внесоха депутати от парламентарната група на Реформаторския блок. Те призовават повече да не се действа на парче, а местните власти, при извършване на реконструкция или рехабилитация на даден булевард да бъдат задължени да обособяват и изграждат и велоалея на него.
Само за три години броят на велосипедистите в София се е увеличил три пъти. Подобна е статистиката и в други големи градове.
Един от авторите на законодателните предложения е депутатът Петър Славов. Той е един от инициаторите преди близо месец до сградата на Народното събрание да бъде поставена стоянка за велосипеди.
В предаването „Хоризонт до обед“ той уточни, че законовите промени, които предлагат, касаят случаите, когато велоалеи и тротоари са заложени по устройствения план на съответното населено място:
Те така или иначе някой ден трябва да бъдат изградени. Ние просто казваме, че когато се ремонтира този участък от уличната мрежа, е хубаво да се съобрази и това, което е заложено в устройствения план. Всичко да се направи заедно, а не на парче и след години да се прави само велоалея и да се плащат нови и нови средства на данъкоплатеца за нещо, което вече е могло да бъде свършено.
Петър Славов се надява предложените промени скоро да бъдат разгледани в комисиите на Народното събрание.
Радостина Петрова от Сдружение "Велоеволюция" смята, че промените са закъсняла мярка, но доста необходима:
Подкрепяме усилията на депутатите в тази посока. Ние вече получихме официално предложение от представители на Реформаторския блок да обсъдим и подпомогнем процеса на законодателни промени. Ще го направим. В същото време трябва да е ясно, че това е първата законодателна стъпка, която да отпуши строителството на велосипедна инфраструктура.
Според нея са необходими още стъпки в тази посока, тъй като има пропуски и остарели неща в законодателството .
Интервюто с Петър Славов и с Радостина Петрова можете да чуете в звуковия файл.