Не съм против това да има в София паметници на български владетели от Първото, Второто и Третото царство. Напротив, смятам, че е позорен фактът, че в центъра на София има паметници на чужди владетели, визирам не само статуята на руския цар Александър Втори, но и храм –паметника на името на княз Александър Невски, а пък да няма такива на българските царе , все едно България е васална държава и до днес.
Срещу паметника на цар Самуил, който сега беше издигнат, буквално срещу него, през улицата има една великолепна, потресаваща с драматизма си скулптура на Любомир Далчев. Това е скулптурата на "Войниците на Самуила" и наистина смятам за скандално да издигаме такъв монументален кич, който за мен е едно продължение на социалистическия реализъм, който преля в соцмодернизъм с ъгловатите там фигури на разни знатни доячки и пр., в някакъв бутафорен реалистичен кич и това при положение, че ние в България имаме такива имена в скулптурата като Андрей Николов, като Иван Лазаров, като Любомир Далчев, като Марко Марков и т.н. Просто смятам че има нещо сбъркано в начина, по който се решават проблемите с градската среда в София и затова трябва да предизвикваме един смислен дебат.
Петьо Цеков – заместник главен редактор на вестник "Сега" е на обратното мнение:
Аз мисля точно обратното и не виждам смисъл да се върви към такава тежка дискусия, но паметникът на Самуил не е кич. За съжаление струва ми се, че кич са твърденията, че този паметник за нищо не става и загрозява прекрасната урбанистична прелест на Стара София. Паметникът не е кич, той е класическо изпълнение, няма нужда да си посещавал лекциите на Иван Славов примерно, за да си наясно, че това, което виждаш, не е градинско джудже, не е и Христос с пушка, не е и пластмасов цар. Той дори не е Манекен Пис, който за мен е пример за добре използван кич.
Нека поне хората да минат и да го видят, нека поне минат една вечер, за да видят как му светят очите и след това да се правят тежки коментари. Тук е пълно със специалисти , които по някое време се разболяват от нарушена естетика. Масово има проблеми очевидно в дефинирането на "красиво", "грозно", "правилно", "неправилно".