Някои от схемите, при които пътниците плащат повече са: предварително фиксиране на сумата на маршрута, без да е включен касовия апарат, превоз на пътници на цената на максималната тарифа, разместване на написаните данни на стикерите с цените, залепени на автомобила. Шофьори на утвърдените компании знаят как по-малките фирми заблуждават пътниците: Често се променят местата на тарифите. Например цената за престой – 0,77 лева я слагат горе, а цената на пробег – 1,30 лева, я слагат отдолу. Клиентът пак е излъган. Служителите на ДАИ знаят, коментират таксиметровите шофьори.
Полина Берг от екипа на безплатна онлайн платформа дава практична и полезна информация за правата на потребителите, когато използват таксиметров превоз: Много е важно на видимо място на таксито да е залепен стикер с цените на километър, както и наименованието на фирмата. При съмнение на клиента, че сумата е излязла по-голяма от очакваната, пътникът трябва да се обърне към фирмата, извършила превоза, в рамките на 30 дни. Трябва да се представи и касовата бележка. Друг вариант е да се направи връзка с Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация“ . Ако мислим, че правата ни са нарушени, можем да се обърнем и към Комисията за защита на потребителите. Хората не трябва да подминават с лека ръка това.
Цялото интервю и репортаж чуйте в звуковия файл.