Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Полина Берг: Има много начини да потърсите правата си, ако бъдете измамен в цената на километър

| обновено на 30.04.15 в 20:10
Снимка: БГНЕС

Въпреки че при таксиметровия превоз има определен минимален и максимален праг, над който пътниците нямат право да бъдат превозвани, случаите на оплаквания от страна на клиентите не спират. Причината е, че шофьорите са измислили  много начини, с които да накарат пътниците си да платят по-голяма сума. Съгласно изменение и допълнение от  юли 2014 година на Закона за автомобилните превози, общинските съвети са определили минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници за един километър пробег по тарифа на съответната община. Цените не могат да превишават максималната цена за един километър пробег по съответната тарифа. Защо тогава понякога пътуването ни с такси излиза скъпо?


Някои от схемите, при които пътниците плащат повече са: предварително фиксиране на сумата на маршрута, без да е включен касовия апарат, превоз на пътници на цената на максималната тарифа, разместване на написаните данни на стикерите с цените, залепени на автомобила. Шофьори на утвърдените компании знаят как по-малките фирми заблуждават пътниците: Често се променят местата на тарифите. Например цената за престой – 0,77 лева  я слагат горе, а цената на пробег – 1,30 лева, я слагат отдолу. Клиентът пак е излъган. Служителите на ДАИ знаят, коментират таксиметровите шофьори.

Полина Берг от екипа на безплатна онлайн платформа дава практична и полезна информация за правата на потребителите, когато използват таксиметров превоз: Много е важно на видимо място на таксито да е залепен стикер с цените на километър, както и наименованието на фирмата. При съмнение на клиента, че сумата е излязла по-голяма от очакваната, пътникът трябва да се обърне към фирмата, извършила превоза, в рамките на 30 дни. Трябва да се представи и касовата бележка. Друг вариант е да се направи връзка с Изпълнителната агенция  "Автомобилна администрация“ . Ако мислим, че правата ни са нарушени, можем да се обърнем и към Комисията за защита на потребителите. Хората не трябва да подминават с лека ръка това.

Цялото интервю и репортаж чуйте в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна