Интересът ни към феминизма в християнството е преди всичко към опасността да бъде създадена феминистка теология, социология, което би могло да бъде много подвеждащо за вярващата жена, добави тя.
Християнският феминизъм поставя редица проблеми, които протестантският свят твърди, че не са намерели решение в историята на църквата или са засегнати бегло, но когато тези проблеми касаят понятия за Бога, които са неприемливи от богословска църковна гледна точка, когато християнството бъде обвинявано, че е една сексистка религия, която е патриархално устроена, написана от и за мъже, не смятам, че православната църква може да отговори по друг начин освен с „не“, заяви категорично доц. Тонева.
За мен не е проблем, че жена не може да бъде свещеник, защото това е догматически недопустимо. За мен проблемите на феминизма се отнасят към семейството - разпада на семейството, загубата на авторитета на мъжа, т.е. за нас вече мъжът не е авторитет. Феминизмът има множество нюанси, които ние откриваме във всекидневието си. Макар православието, за разлика от протестантството, да е категорично против феминизма, не можем да отречем, че в нашето ежедневие ние непрекъснато се сблъскваме с него, посочи още тя.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.