Операта „Кармен“ на Бизе е шансът на мецосопраните да се появят също в главна роля и да изградят един от най-атрактивните и завладяващи оперната сцена характери – испанската циганка Кармен, въплъщение на страстния порив, необузданата свобода и темперамент, които не се спират и пред смъртта. Мецосопраното Елина Гаранча е родена в Рига, Латвия, в семейство на музиканти, нейната майка е певица и вокален педагог. След Латвийската музикална академия тя продължава обучението си във Виена и в САЩ. Първият й успех е на певчески конкурс в Хелзинки през 1999 г. , а пробивът към световната сцена е на Залцбургския фестивал през 2003, където участва в постановка на „Милосърдието на Тит“ на Моцарт под диригентството на Николаус Харнонкур. Получава покани от Виенската опера за Шарлота от „Вертер“ на Масне и Дорабела от „Така правят всички жени“ на Моцарт, после идва Париж, а през 2008 г. тя стъпва и на сцената на МЕТ в Ню Йорк в постановката на „Севилският бръснар“ на Росини, където пее виртуозната партия на Розина. През 2010 г. е ангажирана и за постановката на „Кармен“ на режисьора Ричард Еър.
Неин партньор в ролята на Дон Хозе ще бъде Йонгхуун Лий, който в последния момент замести немския тенор Йонас Кауфман.
Йонгхуун Лий е роден през 1973 г. в Сеул, Южна Корея, и там изучава оперно пеене. Днес той вече е бил на сцената на най-прочутите оперни театри по света и получава добри отзиви за ролите си на Манрико в „Трубадур“ на Верди, Каварадоси от „Тоска“ на Пучини, Канио от операта на Маскани „Селска чест“. Неговият дебют в МЕТ е през 2010 г. в ролята на Дон Карлос от едноменната опера на Верди, а на същата сцена в постановката на „Кармен“ от Бизе вече е участвал, но с други партньори, за ролята си на Дон Хозе получава и похвали от критиката.
Двете второстепенни роли на Микаела и Ескамилио се изпълняват от американското сопрано Ейлин Перец и унгарския бас Габор Бретц. Сопраното Ейлин Перец пее за първи път Микаела през този сезон в Метрополитен, преди това изпълнява ролята на сцената на операта във Филаделфия. Известна е с постижението си като Виолета в „Травиата“ на Верди, с която се представя в Кралската опера, Ковънт гардън, Дойче опера Берлин и Държавната опера в Хамбург.
Габор Бретц е бил в ролята на Ескамилио на сцената на Миланската скала, на Операта в Мюнхен и на Операта в Будапеща, където той е роден. Последните му ангажименти там са в „Танхойзер“ и „Летящия холандец“ на Вагнер, „Електра“ на Щраус.
Диригент на спектакъла на „Кармен“ на Бизе, който ще можете да чуете на живо от Метрополитен, е французинът Луи Лангре. Първото му появяване на пулта на този световен оперен театър е през 2007 г. с операта на Глук „Ифигиения в Таврида“. По-късно дирижира и други постановки между които и „Бохеми“ на Пучини. Луи Лангре е музикален директор на Симфоничния оркестър на Синсинати и главен диригент на Камерата Залцбург.
Съдържание на операта „Кармен”