Господин Панов наистина, поне по моя преценка, получава един доста двусмислен старт. Аз не мога да се отърва от усещането, че ВСС в този избор решаваше друга задача, а не кой е най-добрият в момента да заеме поста председател на ВКС и да стане лице на съдебната система. Задачата, която решаваше ВСС, като че ли беше, първо, как да не избере кандидата на, както г-жа Итова го беше нарекла, "революционното малцинство". Това като че ли от самото начало – още от предишната процедура – беше водеща мотивация. Освен това – как да се стабилизира, по думите на г-жа Найденова, до края на мандата си. Това е грешната задача и в този смисъл, въпреки несъмнените качества и на двамата кандидати, който и да се беше оказал решението на тази погрешно поставена задача, щеше да получи едно доста трудно начало на работата си.
Иванов определи заседанието на съдебните кадровици като "филм с предизвестен край" и изтъкна, че затова e избрал да участва на срещата на правосъдните и вътрешните министри в Рига, вместо да присъства на заседанието. Той изрази и учудване защо гласуването не е проведено с бюлетини.
Министърът коментира и изказването, че членове на ВСС са повлияли на критиките в доклада на ЕК. Според него тази стилистика е само още една илюстрация за лошата атмосфера по върховете на съдебната власт.
Първата препоръка на ЕК е, че трябва да имаме реорганизация на ВСС, така че следващият да може да привлича доверие. Това какво разбираме и какво не разбираме, е донякъде въпрос на съзнателен избор. За мен няма никакво съмнение, че докладът, в неговата сума, говори именно за това. Той коментира много подробно въпроса с предложението за разделението и отбелязва, че то ще изисква конституционна реформа, за да стане по достатъчно сериозен и задълбочен начин, след което прави тази препоръка и я обвързва именно с въпроса за доверието.
Министърът коментира и отказа на прокуратурата да поддържа обвинението срещу бившия министър на вътрешните работи Цветан Цветанов след оповестяването на доклада на ЕК.
Общото правило е, че дела, които са започнали и са създали впечатление, че започват като политическа инициатива и политическа поръчка, може би краят им не е много различен.
Христо Иванов изрази надежда, че скоро ще има Съвет по развитие, който обединява министрите и шефовете на парламентарните групи на мнозинството, на който да бъдат поставени идеите за реформа в съдебната система.
Това, което, според мен лично, трябва да се случи, е наистина много фокусирано да се пристъпи към тази реорганизация а професионално ниво на ВСС в парламента и към търсене по достатъчно открит начин на подкрепа за тези конституционни поправки. Изключително е важно да видим една много силна заявка в областта на антикорупцията.