Проблемът не е толкова голям, колкото като че ли се представя. Става дума за засегнати домакинства от порядъка на 1% от общия брой на домакинствата в България. Освен това, не става дума за надути сметки или надписани сметки, а става дума за един по-дълъг период, за който се плаща. Това заяви в предаването „Нещо повече“ Иванка Диловска от Института за енергиен мениджмънт.
Това са пари за реално изразходвана електрическа енергия. Като се има предвид и това, че ЕНЕРГО-ПРО е предложило на потърпевшите клиенти да платят с 2 седмици по-късно, то аз не мисля, че има кой знае какъв проблем, който да предизвиква толкова дискусии.
Няма как да няма процент на статистическа грешка – била тя техническа, или от друг характер. Ако има 99% доволни клиенти, аз мисля, че това не е лошо като статистика.
Проверките на ДКЕВР няма да открият нарушения на закона от страна на ЕРП-тата, защото те са спазили изискването да отчитат електромерите на не повече от 31 дни, подчерта Диловска и добави: В случая едната фактура е функция на друго дружество – на електроснабдителното дружество. Тук идваме до въпроса за либерализацията. Когато тя настъпи и ако настъпи, ние няма да се „спасим“ от услугите на ЕРП-тата, които са естествен монопол. Техните цени винаги ще бъдат регулирани, те винаги ще са предмет на контрол от страна на регулаторна комисия и винаги ще отчитат нашите електромери.
Недоверието между клиентите и разпределителните дружества е голямо. То би било по-малко и бихме живели по-спокойно, ако не се раздухваше това напрежение и от политиците. Има много по-големи проблеми в енергетиката, които налагат организиране на извънредни заседания на Комисията по енергетика, а не този проблем, който бих нарекла „буря в чаша вода“, коментира Диловска и добави, че политиците отбягват важните въпроси.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.