Ние искаме стратегия за развитие на железниците, а не стратегия за закриването им. Искаме БДЖ да бъдат поставени като приоритет пред това управление и пред всяко следващо управление. Това ще гарантира финансовото осигуряване на дружеството и съответно тогава няма да говорим нито за спиране на влакове, нито за съкращения, а ще говорим за оптимизиране, за подновяване на подвижния състав, което е основен проблем. Това заяви в предаването "Неделя 150" депутатът от БСП Георги Свиленски.
Няма как такива безхаберни решения, вземани без никакво предизвестие, без подготовка, без оповестяване пред обществеността, какво би последвало след вземането на такова решение, ние да го приемем. Това е победа на гражданското общество. Това не е победа на БСП, това е победа на гражданите на България, които показаха, че което и да е правителство не може да управлява по този начин. Депутатите от "БСП – лява България" изчакаха доста време, за да видят дали колегите от управляващото мнозинство ще предприемат някакви по-разумни действия от това да съкратят 40 млн. от бюджета на БДЖ, от това да спрат 150 влака и съответно да съкратят 1500 железничари. След като видяхме, че те не мислят в тази посока, инициирахме свикване на извънредна комисия по транспорт, на която искахме министърът и изпълнителният директор да докладват за състоянието на железниците, за причините, довели до това решение, и за причините, довели по този начин да бъде взето решението. Победата не е нито на депутатите от БСП, нито на транспортна комисия, победата е на гражданското общество, което успя да покаже – кога и как трябва да се вземат решения в една европейска държава. Надявам се и в бъдеще нито едно управление да не предприема с лека ръка реформи, без предварително да бъдат обсъдени с хората, които ще бъдат засегнати най-много.
Свиленски подчерта, че министър Московски е съпричастен с предложенията да не се намалява субсидията за БДЖ и да не се спират влакове.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.