Минимално намаление на цените на транспортните услуги отчитат превозвачите, въпреки че горивата поевтиняват значително. Причина за това е, че горивата са само част от всички разходи на превозвачите, които влизат в крайната цена за клиента.
При автобусните превози по вътрешните и международни линии цените на билетите са започнали да падат още в средата на миналата година, обясни Ивайло Константинов от Асоциацията на автобусните превозвачи. Само за последния месец цените са с около 7-8 процента надолу, но заплатите на персонала и амортизационните разходи пречат на по-голямо поевтиняване:
Ако има намаляване на цената пропорционално на намаляването на цената на горивото, това означава, че по пътищата в България ще пътуват също толкова качествени превозни средства, колкото и в момента. Средната възраст на автобусния парк в България е най-високата в Европа и равна на държавите от Африка.
Доставките също са поевтинели, смята Ангел Попов, който се занимава с товарни превози:
Мога да кажа много приблизително, че около седем до десет процента, но това не е за всички релации. Всяка релация си има своите изисквания и своите цени на пътни такси.
Това намаление обаче почти не се усеща в крайната цена на стоките, когато стигнат до потребителя. Защо спадът на цените на горивата не доведе и до сериозно поевтиняване на билетите, ще научим в предаването "Хора, пътища, автомобили" след 16 часа.