Служители на БДЖ ни казаха, че по линията Перник – София няма губещ влак, но въпреки това управляващите спират 5 влака по линията. Смятаме това за неоснователно. Повече от ясно е, че се прави опит държавният железопътен транспорт да бъде заменен с по-скъп частен автотранспорт, който ще обслужва нечий икономически интереси. Това коментира в предаването „Нещо повече“ Николай Добрев от Младежкото обединение на БСП в Перник.
Нашата идея е освен да разговаряме с пътниците, пътуващи по линията Перник – София и да чуем тяхното мнение по въпроса, в случай, че те също не са съгласни със спирането на влакове по линията Перник – София, да дадат своя подпис в знак на протест срещу това, според нас, престъпно деяние. До момента сме събрали над 300 подписа. Хората приемат инициативата изключително добре. След като се намали броят на влаковете, хората се опасяват, че ще бъде голяма блъсканица и дори може да се стигне до там, че хората да не могат да се качат и да отидат до работните си места, на училище, да остават по спирки и да се налага да използват други транспорти.
За да се даде гласност на подписката, ще използваме парламентарната група на БСП, каза още Добрев.
Остри гласове се чуха и в Габровско заради спрени влакове. Сергей Александров от сайта "Железниците днес" смята, че светлина има и призова гражданите да подкрепят националния превозвач:
В интерес на всички – на околната среда, на обществото като такова, на държавния бюджет дори, е да се пътува предимно с железопътен транспорт, повече да се пътува с обществен транспорт като цяло. За съжаление, не вярвам в искреността на много от твърденията на политиците, просто защото много от тях имат принос ситуацията през годините да се е влошавала. Имахме период на значимо подобрение през миналата година, но то не беше достатъчно очевидно. Ето че сега отново вървим в обратна посока. Не съм сигурен, че това би решило проблема, защото интерес, мотивация в управляващите, включително и в кадрите, които се слагат на ръководни позиции в БДЖ и НКЖИ, не се забелязва. Доста често се сменят и след това определено курсът се променя всеки път. Никога предлаганите реформите не изглежда в тях да се ръководят от интереса на превозвача или гражданите.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.